Dirigent René Pisters (1989)

Vorige       Volgende

Tot en met 1988 bleef Sjon Knoben de dirigent van de Muziekvereniging Nunhem. Na een heuse sollicitatieprocedure werd uiteindelijk René Pisters voorgedragen als de nieuwe dirigent.

Op 2 januari 1989 startte René Pisters met de opdracht in 1990 voor de eerste keer op Bondsconcours te gaan met de Muziekvereniging Nunhem. Vanaf dat jaar ging het steeds meer crescendo. Er werd steeds meer actief muziek gemaakt.

Het vaandel

Op 21 oktober 1990 behaalde de Muziekvereniging Nunhem de 1e prijs in de 3e afdeling van het LBM Bondsconcours. Hierdoor behaalde zij promotie naar de tweede afdeling.

Tijdens de receptie ter gelegenheid van het 10 jarig bestaan op zondag 13 oktober 1991 krijgt de Muziekvereniging haar vaandel aangeboden.

Na dit succes volgde onder de leiding van René Pisters nog meerdere successen.

1992 LBM Bondsconcours 2e afdeling: 1e prijs met promotie naar de eerste afdeling Limburgs Kampioen
1993 FKM Kampioenschappen 2e afdeling Nederlands Kampioen
1996 LBM Bondsconcours 1e afdeling 1e prijs

Bovendien werd op zaterdag 12 juli 1997 in samenwerking met de PTT Harmonie uit Roermond deelgenomen aan de TAPTOE in Melick, wat een geweldige happening was.

Intussen werd ook de jeugd steeds meer betrokken bij de muzikale ontwikkeling van de Muziekvereniging. Naast deelname door de cursisten aan solistenconcoursen in Melick en Ohé en Laak werd er op 18 januari 1992 de eerste “Play-In” georganiseerd in Waubach, op initiatief van René Pisters. Samen met de jeugdleden van Waubach, Montfort en Doenrade werd dit jaarlijks jeugdtreffen een geweldige happening die altijd met een gezamenlijk concert werd afgesloten. In die tijd werd ook een jeugdfanfare, buiten de “grote fanfare”, opgericht welke onder leiding stond van Jean-Pierre Halmans.

Na de 10 jaren René Pisters raakte de Muziekvereniging in een dip. De nieuwe dirigent, Paul Slabbers, wist de motivatie, interesse en muzikale beleving helaas niet te continueren.