De eerste Servaasprocessie (1983)

Vorige       Volgende

Op 8 mei 1983 trok Muziekvereniging Nunhem voor het eerst in haar prille historie mee in de St. Servaasprocessie. Met Fanfare De Eendracht uit Neer, die sinds 1905 jaarlijks de processie opluistert, werd meteen in goed overleg afgesproken dat om toerbeurt een processiemars geblazen zou worden. Muziekvereniging Nunhem mocht als eerste beginnen met de processiemars.

In de loop van de volgende jaren werd deze traditie zo voortgezet en Jan Keunen nam als 2e dirigent voortaan de leiding op zich bij afwezigheid van de dirigent. Niet alleen bij de St. Servaasprocessie maar ook bij alle andere muzikale opluisteringen zoals; De Bonte avond, St. Maarten, St. Nicolaas, jubilea e.d.

Op 22 en 23 oktober van datzelfde jaar organiseerde de Muziekvereniging Nunhem een 2 daags muziekfestival, waarin zij zich officieel presenteert aan de regio, met medewerking van Muziekvereniging Boekend, Drumfanfare Eros Egchel, Servaaskoor Nunhem, Fanfare De Eendracht Neer, Fanfare Excelsior Buggenum, en Harmonie Philomena Haelen.