Dirigent Henk Houben (2002)

Vorige       Volgende

Met de komst van “directeur” Henk Houben, in september 2002, begon de Muziekvereniging Nunhem zich weer bewust te worden van het gevoel “woa ein klein durp groeat in kan zeen”. Plezier in muziek maken op de wekelijkse maandagavond kwam weer terug (met de nodige humor van de dirigent, lees: “stelletje agrariërs, gae klinktj wie unne zak sjtrontj”).

In oktober 2005 werd een 1e prijs met Promotie naar de vierde divisie behaald, tevens Limburgs Kampioen in de 5e divisie.

In 2006 werd dit gecompleteerd in Arnhem met het Nederlands Kampioenschap in de 5e divisie.

2007 was een gedenkwaardig jaar waarin het 25-jarig bestaan gevierd werd. Op 28 april tijdens een jubileumreceptie, die voorafging aan een drukbezochte reunie kregen een aantal leden van het eerste uur de zilveren FKM speld door beschermheer Henk Janssen op gestoken. De dag erna op het kermisterrein Oranjekermis met spellen en diverse attracties met live muziek van de bekende Meyelse Compeny band.

De grote finale van het jubileumjaar was op 1 december. Na intensieve voorbereiding werd o.l.v. Henk Houben een groots Nunhems Proms concert uitgevoerd met vocale medewerking van Renée van Wegberg, Ivo van de Bijl en de popgroep D-vision. Met professioneel geluid en beeldeffecten op een groot scherm werd het jubileumjaar met een geweldige muzikale show afgesloten voor een enthousiast publiek.

In 2009 werd een open-air concert gegeven op het Kasteel Nunhem van Nunhems Zaden. Een week erna werd samen met Fanfare Eendracht uit Neer de openingsceremonie en de optocht van het OLS in Neer opgeluisterd. Een geweldige belevenis met een temperatuur op die dag van meer dan 30 graden.

Dit jaar was ook het jaar van “het leukste dorp van Limburg”. Door enorme inzet van enkele leden van onze Muz. Ver., werd Nunhem de eerste winnaar. In aanwezigheid van een laaiend enthousiaste Nunhemse gemeenschap werden de initiatiefnemers met hun aanhang bij café Lot door Muziekver.Nunhem onthaald.

Bondsconcours 2010

Hierna werd er gewerkt aan een nieuwe uitdaging. Voor de eerste keer werd in samenwerking met Nunhemse vocalisten en de c.v.de Bosuule in januari 2010 een geweldig “vastelaovesconcert” verzorgd. Ook werd er in dat jaar deelgenomen aan het bondsconcours in ParkstadTheater in Heerlen werd een eerste prijs behaald en handhaving in de 4e divisie en tevens Limburgs kampioen.

Tijdens de jaarvergadering van 29 maart 2010 stelde Jac Bongaerts zich niet meer herkiesbaar. Dit besluit betekende dat hij na een onafgebroken periode van 29 jaar -sinds de oprichting – de voorzittershamer neerlegde. Peter Adams werd bereid gevonden om als waarnemend voorzitter te fungeren. Op 19 juni 2011 werd er officieel afscheid genomen van Jac Bongaerts tijdens het Vaderdagconcert en werd hij benoemd tot erevoorzitter van Muziek vereniging Nunhem.

Dit was niet de enige tegenvaller voor Muziekvereniging Nunhem. In dat zelfde jaar gaf Henk Janssen te kennen om zijn functie als beschermheer neer te leggen per 1 jan. 2012. In dec. 2011 deelde Henk Houben mede dat hij onze vereniging na het carnavals concert ter gelegenheid van het 55 jarig jubileum van de C.V de Bosuule in januari 2012 zou verlaten. Hiermee kwam er een einde aan een succesvolle samenwerking van bijna tien jaar.